Brevvän

Europaresan / Permalink / 1
Välj fem av punkterna:

Jag gillar...

  • Långa brev 
  • Många brev 
  • Pyssliga brev 
  • Att fota och fixa med bilder 
  • Att teckna
  • Vetenskap
  • Sport
  • Musik
  • Djur
  • Hästar
  • Att baka
  • Mystik och övernaturligt
  • Fotboll
  • Natur och miljö
  • Kärlek
  • Extremsport
  • Misslisibell

Jag är...

  • Fanboy/fangirl
  • Scout
  • Vegetarian
  • Foooer
  • Bro (Pewdiepie-fan)
  • Azalean (Iggy Azalea-fan)
  • Bokmal
  • Gamer
  • Youtuber
  • Japan-älskare
  • Feminist? Javisst!
 
Skriv stödord till de rubriker du har valt:
 

Långa brev
Kul att lära känna någon ny


Hästar
Rider 2 gånger i veckan
Dharma
Tävlat hoppning


Fotboll
Back
Barcelona


Bokmal
Läser mycket
Spännade böcker
Andras liv


Mystik och övernaturligt
Gillar spänning
Tror på spöken och andar

 

Och sen skriver du ihop allt i en löpande text. Tänk på stavningsregler, styckeindelning och språklig variation. Exempeltext:

Hej!
Jag heter Millan och är 13 år gammal. Vad kul det är att skriva brev, och ännu roligare att få svar från någon annan okänd människa i Sverige. Undrar vem du är och vilken stad du kommer ifrån? Jag bor i Köping och går i skolan på dagarna och på fritiden rider jag ibland. Jag är skötare på en häst som heter Dharma och är en C-ponny. Vi har tävlat hoppning några gånger och förra tävlingen vann jag.

Mitt andra stora intresse är fotboll. Jag spelar i en klubb som heter Köping FF och har spelat där i tre år nu. Oftast spelar jag back. Det är den positionen som jag tycker bäst om. Förra året spelade vi i Gothia Cup. Det var så häftigt, speciellt invigningen med alla uppträdanden och fyrverkerier. Jag träffade en tjej från Österrike som jag började brevväxla med på engelska. Min favoritfotbollslag är Barcelona och min favoritspelare är Messi. Inom svensk fotboll är nog mitt favoritlag Malmö FF.

Jag tycker om att läsa böcker, speciellt spännande och lite läskiga böcker. Men jag tycker om andra böcker också. Alla böcker är bra där man kan leva sig in i huvudpersonens liv och det känns som om man upplever samma sak som den personen. Jag läser ganska mycket när jag väl hinner.

Det är inte bara spännande böcker jag tycker om, jag tycker om andra spännande saker också. Jag tror på andar och spöken, men jag är inte rädd för dem. De vill nog inte oss någonting ont. På Halloween ska jag klä ut mig till en zombie och gå ut med mina kompisar.

Vad kul det ska bli att läsa ditt brev, jag längtar tills det kommer.

Hälsningar
Millan

 

Lycka till!!

#1 - - Elev:

Ja, Nu är jag klar med breven som tur det....
Hoppas att den är godkänd, men det tror inte jag :(
Hoppas kan man alltid!!!

Till top