Nominering 10

Allmänt / Permalink / 1

Skräck för mig är inte spöken och läskiga varelser utan skräck för mig är döden och att det ska hända något med de jag känner. Jag är rädd för att någon i min familj eller någon i min släkt ska skada sig eller bli allvarligt sjuk.

Det hemskaste i mina tankar är att jag och hela min familj kommer dö någon gång. Jag ryser av tanken och det får mig att må dåligt. Tänk att någon gång kommer jag ligga begravd i jorden. Jag undrar om det gör ont att dö eller om det bara är skönt. Någon gång kommer mamma, pappa och mina bröder att dö.

Jag tycker också det är hemskt om någon skadar sig. Som en gång när jag var i Nybro med morfar på fotbollscup. När vi skulle åka hem och vi satte oss i bilen och skulle köra då började allt snurra i morfars huvud och han kräktes. Jag tog morfars mobil och ringde till pappa. Jag var rädd att det var något allvarligt med morfar och att han skulle dö. Vi fick åka ambulans och allt gick bra till slut.

Nu har min farfar antagligen cancer, tänk om han dör. Då har jag inte någon farfar längre, det får inte hända. Jag hatar döden. Varför måste man dö? Kunde inte alla få välja när de skulle försvinna från jorden.  

#1 - - Marie Kittel:

Jättefint Hanna vad fint du skrivit, kram Marie

Till top