Nominering 4

Allmänt / Permalink / 0

Jag snurrade runt nyckeln ett varv, det knarrade och jag trodde dörren skulle falla ner. Jag tog tag i det rostiga, lite trasiga handtaget och drog det neråt. Den slitna, mörka dörren som ledde in till rummet som allt ljud kom ifrån öppnades, hela jag höll på att falla ihop när jag såg vad som var där inne. Mina ben var helt stela och hela min kropp kändes helt bortdomnad.

I det mörka gamla rummet satt det en flicka med vit klänning som det var blod på. Hela hon var blodig kan man säga. Hon hade massa variga, blodiga sår i ansiktet och jag såg henne hålla i en kniv, ja en blodig kniv! Jag skrek och slängde igen dörren till det hemska rummet.

Jag visste inte varför denna äckligt läskiga flicka satt nere i min egna källare. Jag tänkte efter, jag har hört pappa säga att det för länge sedan var en flicka som knivhöggs i källaren. Tänk om det var hon som spökade och skulle hämnas sin mördare?

Plötsligt så kände jag någonting kallt mot min hals, det sved till riktigt mycket. Sedan blev allt svart och jag kände hur mina ben vek sig under min kropp…

  

 

Till top