Nominering 5

Allmänt / Permalink / 0

Det är halloween, jag och min bästis ska ut och fråga "bus eller godis".  Jag föreställer en häxa och min bästis en pumpa. Hon är jättesöt i dräkten men blir lite tjock. Vi plingar på, det tar inte så lång tid förens vi nästan får korgen full av pengar, godis och frukt. Vi går vidare mot nästa hus. Plötsligt blir det väldigt mörkt ute fastän klockan bara är sju. Jag blir tvungen att ta fram min ficklampa för att kunna se. Vi går runt och kollar på vilket hus vi ska välja först. Då hör jag ett svagt litet ljud bakom mig, jag rycker till och vänder mig om och ser en liten svart katt som sitter och spinner.

När klockan blir halv nio går vi hem till min bästis. Båda korgarna är helt fulla. När vi nästan är hemma kommer vi på att vi kan skrämma hennes storasyster. Vi smyger fram i mörkret, alla fönster är släckta vilket är lite konstigt. Plötsligt hör vi ett skrikande "Buu"! Jag och min kompis blir livrätta och börjar skrika, jag tror att mitt hjärta skulle stanna. Men som tur är gör det inte det. Men sen hör vi ett högt gällt skratt. Det är min bästis storasyster och hennes kompisar som har skrämt oss. Den sortens skräck är nog den läskigaste känslan jag har känt.     

Till top