Nominering 8

Allmänt / Permalink / 0

Jag cyklade hem från en kompis. Det var kolsvart ute och det var en läng smal väg och inte ett endaste litet ljus. Jag hör vinden susa och andra märkliga ljud som jag aldrig har hört förut. När jag cyklade så börjar mitt hjärta att slå fortare och det kändes tillslut som om det skulle banka ut ur bröstet på mig. Jag börja svettas och min puls bara ökade och ökade. Jag börja tänka på läskiga saker, fast jag ville tänka positiva tankar eller något som gjorde mig glad. Jag brukar alltid tänka att det är någon bakom mig som ska ta mig. Jag kollade bakåt flera gånger, men kunde inte se någon där. Jag cyklade och cyklade men det kändes som om vägen aldrig skulle ta slut.  Jag cyklade förbi en gatlampa som lös svagt, och plötsligt slocknar den och det är bara jag och den mörka skogen kvar.

Till top