Nominering 9

Allmänt / Permalink / 0

Det började när jag var nere i källaren. Plötsligt blev det helt mörkt och kallt, trots att det egentligen var dag ute. Jag blev rädd och undrade vad som hände. Jag hörde ett ljud från ytterdörren. Det var någon som försökte komma in men fick inte upp dörren. Jag hörde hur det bankade och rykte för att få upp den. Jag visste inte vem det var som ville komma in eller varför. Jag blev alldeles svettig och bet på naglarna där jag gömde mig. Jag vågade inte ta en enda steg och det kändes som om benen hade frusit fast. Jag ville inte att personen på andra sidan dörren skulle veta att jag var här. Eller så kanske de redan visste, och det var därför de försökte ta sig in? Plötsligt öppnades dörren med en smäll och jag kunde inte se någonting. Allt mörker omkring mig försvann och den enda jag såg var ett vitt ljus som bländade mig. Jag hörde att någon närmade sig mitt gömställe med sakta, släpande steg. Jag skrek högt allt vad jag kunde och blundade hårt. Plötsligt kände jag en kall hand på min axel ...

Till top